Voor wie

 

Wanneer heeft u baat bij een mindfulnesstraining?

 

  • Als u bewuster wilt leren omgaan met uw spanningsklachten.

  • Deze kunnen van psychische of lichamelijke aard zijn. Bijvoorbeeld piekergedrag, neiging tot perfectionisme, stemmingsklachten, angstklachten, slaapproblemen, hoge bloeddruk, extreme vermoeidheid, chronische pijn en burn-outverschijnselen…

  • Als u meerdere depressieve periodes heeft gehad…

  • Als u bewuster wilt leren leven…

  • De training kan goed als onderdeel van of als aanvulling op een psychologische begeleiding gevolgd worden.

  • De training is niet geschikt voor u als u lijdt aan een acute depressie of kampt met een alcohol- of drugsverslaving.

  • En ook niet bij psychotische klachten.

 

Trainingsverloop

 

De training bestaat uit 9  wekelijkse bijeenkomsten van 2,5 uur.

 

Onderdelen van de training zijn:

 

  • Begeleide aandachts- en concentratieoefeningen.

  • Eenvoudige bewegingsoefeningen.

  • Oefeningen om het bewustzijn in het dagelijks leven te vergroten.

  • Oefeningen om anders om te gaan met gedachten en gevoelens die makkelijk tot piekeren en sombere stemmingen leiden.

 

Uitwisselen van ervaringen in de groep, niet zozeer over de inhoud van stress of pijn, maar over het effect van de trainingsonderdelen.

Er wordt veel geoefend tijdens de bijeenkomsten.

Het is belangrijk dat u ook thuis dagelijks oefent.

Hiervoor krijgt u cd’s en opdrachten mee.

'... rust in

   mijn hoofd ...'